YazYorum
Edebiyat22 Haz 2026

Mesafe

Düşünerek değil düş yiyerek yazılmış mesafeyi hem korunma hem de yakınlık olarak ele almış ezhar-ı ervah'ta yazılmış imkansızlığı anlatır şiirdir.

Parmaksız Piyanist|22 Haziran 2026|1 dk okuma
927 görüntülenme|13 yorum


Aşk;

Dünya ile aramda bir nefeslik mesafe.

Gülüşün;

Bir güle öğretilmiş letafet…


Sessizlikti önce, sonra her şey sustu, dünya dahil.

Adını anınca yerçekimi azaldı,

Hayat bindi, omuzlarımdan haz aldı.

Hayat indi, omuzlarım; yükünü tattı.


Bir adım daha yaklaşsam kendimden düşecektim,

o yüzden durdum…

Mesafe bazen en sadık yakınlıktır.


Sen güldün;

güller ne yapacağını şaşırdı.

Dikenler utandı, renkler haddini bildi.


Ben hâlâ buradayım,

Bir nefes alıp vermelik mesafede.

Dünya benden uzak, sen bana fazla yakın.

Tam da bu yüzden hiç geçmiyor…

Tartışma

Yorumlar

13 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Büsra🌼🌼🌼|

“Hayat bindi, omuzlarımdan haz aldı. Hayat indi, omuzlarım; yükünü tattı.” Mükemmel bir tadı var bu iki dizenin kaleminize sağlık. 👏👏Hayat ve tat kelimelerinin iç ahengi,ilk dizede ‘a’ seslerinin yoğun tekrarı güçlü bir asonans oluştururken, ‘h’ sesleri de dizenin iç musikisini destekliyor. ‘Hayat’ ve ‘haz’ sözcükleri arasındaki ses yakınlığı ile ‘bindi–aldı’ fiillerinin ritmik karşıtlığı, dizeye etkileyici bir derinlik ve ahenk kazandırmış.Gerçekten çok güzel tebrik ederim.😊

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Parmaksız Piyanist|

🌟 İçten yorumunuz için çok teşekkür ederim… tebrik ve temennileriniz bana güç veriyor, eksik olmayın.

Yuzika|

Hocam duyguları düşünceleri bir sanat halinde aktarmanız çok kıymetli. Sanatınızda kaleminizde daim olsun…

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Parmaksız Piyanist|

Evrenin mimarisi bir sanatken benim kendimi sanata adamamam büyük bir kayıp olurdu galiba. Ve sizin de öyle sayın hocam.

Devam et

Benzer yazılar