Ben Ali Koray Kaya. Dün bir edebiyat sitesindeki hesabım herhangi bir açık gerekçe sunulmadan kapatıldı. Son yaşanan tartışmaların ardından alınan bu kararın haksız ve taraflı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ortada hakaret içeren bir saldırı değil, bana kullanılan küçümseyici üsluba verilmiş bir cevap vardır.
Tartışmanın başlangıcında bir kullanıcı tarafından bana “çocuk” şeklinde üstten ve küçümseyici bir ifade kullanılmıştır. Buna verdiğim cevap üzerinden bugün “saygısızlık” suçlaması yapılmaktadır. Ardından başka bir şahıs da şahsıma yönelik “zibidilik”, “ukalalık” gibi aşağılayıcı ifadeler kullanmıştır. Buna rağmen sorun olarak yalnızca benim cevaplarım gösterilmektedir. Bana yöneltilen küçümseyici ve saldırgan dil görmezden gelinirken, kendimi savunmam cezalandırılmıştır.
Bir insanın yaşı ya da mesleği ona karşısındaki insanı aşağılayarak konuşma hakkı vermez. “70 yaşında tarih öğretmeni” olmak fikir tartışmalarında dokunulmazlık anlamına gelmez. Saygı yalnızca gençlerden beklenen tek taraflı bir zorunluluk değildir. İnsanlara önce nasıl hitap ediliyorsa karşılığını da çoğu zaman o şekilde alır.
Bugün yaşanan mesele yalnızca bir hesap kapatma meselesi değildir. Asıl mesele farklı düşünen genç bir insanın susturulmaya çalışılmasıdır. Küçümseyici ve kibirli üslup kullananlar korunurken, buna cevap veren kişinin hedef haline getirilmesi açık bir çifte standarttır. Hiç kimse düşüncelerini ifade ettiği için susturulmamalıdır.





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
İlk yorum için alan hazır
Bu yazı hakkındaki ilk düşünceli yorumu siz yazabilirsiniz.